ZAPYTANIA OFERTOWE
Image 1 Image 2 Image 3

OFERTA DACH BARNIM




Warnice, 03.10.2024 r.                 ZAPROSZENIE DO SKŁADANIA OFERT

Zamawiający:
Parafia Rzymskokatolicka pod
wezwaniem NMP Matki Kościoła
w Warnicach
Warnice 58,
74-201 Warnice
zaprasza do składania ofert na realizację zadania bez zastosowania ustawy z dnia 11 września 2019 roku. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2023 r., poz. 1605 ze zmianami) pod nazwą „Przeprowadzenie prac renowacyjnych i konserwatorskich kościoła p.w. Narodzenia NMP w m. Barnim, gm. Warnice”

I. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania inwestycyjnego pn.: „Przeprowadzenie prac renowacyjnych i konserwatorskich kościoła p.w. Narodzenia NMP w m. Barnim, gm. Warnice” dofinansowanego w ramach Rządowego Programu Odnowy Zabytków – edycja druga. Zabytek wpisany jest do rejestru Zachodniopomorskiego Konserwatora Zabytków pod numerem A-455 decyzją nr KI.20/87/63 z dnia 16.12.1963r. Zakres prac zaplanowanych do wykonania w ramach dofinansowania prowadzony będzie za zgodą konserwatora zabytków i obejmuje w szczególności wykonanie remontu dachu.

UWAGA – Zaleca się przeprowadzenie wizji lokalnej.

2. Wykonawca zobowiązany jest do udzielenia 72 miesięcznego okresu gwarancji na wykonany przedmiot zamówienia.

3. Szczegółowe informacje, dotyczące przedmiotu zamówienia znajdują się w:
a) Przedmiarze robót – Załącznik nr 3

4. Wykonawca zobowiązuje się do:
a) organizacji i zabezpieczenia miejsca wykonywania prac, z zachowaniem najwyższej staranności i z uwzględnieniem specyfiki obiektu oraz jego przeznaczenia, utrzymanie terenu w stanie umożliwiającym komunikację, zapewnienie niezbędnych przejść oraz ładu i porządku na terenie wykonywanych prac, 

b) realizacji zamówienia z należytą starannością, zgodnie z przepisami prawa obowiązującymi w tym zakresie oraz do przestrzegania zasad w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy, bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, 

c) zapewnienia we własnym zakresie i na własny koszt zaplecza organizacyjnego, personalnego, materiałów i narzędzi niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia,

str 2

d) naprawienia i przywrócenia stanu pierwotnego w przypadku zniszczenia lub uszkodzenia przez Wykonawcę przedmiotu umowy, jego części lub uszkodzeń innych elementów związanych z realizacją zamówienia,

e) stosowania podczas realizacji robót objętych zamówieniem wyłącznie wyrobów i materiałów dopuszczonych do stosowania w budownictwie zgodnie przepisami ustawy z dnia 16.04.2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. z 2021r., poz. 1213).
5. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za składniki majątkowe Wykonawcy, znajdujące się na terenie wykonywanych prac w czasie realizacji przedmiotu umowy.
6. Wykonawca przejmuje na siebie odpowiedzialność za transport sprzętów, materiałów i urządzeń, należyte ich ubezpieczenie oraz przechowywanie.
7. Zamawiający dopuszcza możliwość wykonania części zamówienia przez podwykonawcę.

Kod CPV:
45212360-7 Roboty budowlane w zakresie obiektów sakralnych

II. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU

1. O realizację zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności Wykonawcy jest krótszy – w tym okresie, należycie wykonali co najmniej dwa zamówienia polegające na pracach w obiektach sakralnych, w tym jedno na obiekcie wpisanym do rejestru zabytków. W celu potwierdzenia spełniania tego warunku Wykonawca wraz z ofertą przedłoży dokumenty potwierdzające należyte wykonanie zamówień. Przez dowody potwierdzające należyte wykonanie należy rozumieć w szczególności referencje lub inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego zamówienia zostały wykonane.
2. Zamawiający dokona oceny spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu na podstawie dokumentów, o których mowa w ust. powyżej.
3. Z postępowania wyklucza się wykonawców w stosunku, do których zachodzi jakakolwiek z okoliczności wskazanych w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (tekst jednolity Dz. U. 2023 r., poz. 1497 ze zmianami). Wykluczenie następuje na okres trwania okoliczności określonych w ww. artykule ustawy. Ofertę złożoną przez Wykonawcę wykluczonego uznaje się za odrzuconą.

III. TERMIN I MIEJSCE REALIZACJI ZAMÓWIENIA ORAZ WARUNKI PŁATNOŚCI
1. Wykonawca zobowiązuje się wykonać cały przedmiot zamówienia w terminie do 12 miesięcy od podpisania umowy.
2. Płatność za realizację przedmiotu zamówienia zostanie zrealizowana ma podstawie dwóch faktur:
1) faktura 1 – o wartości 2% wynagrodzenia wykonawcy,
2) faktura 2 – o wartości nie wyższej niż 98% wynagrodzenia wykonawcy.
3. Miejsce realizacji zamówienia: Kościół filialny pw. Narodzenia NMP w Barnimie - Działka nr 119 w obrębie ewid. Barnim, gm. Warnice

str 3

IV. TERMIN, MIEJSCE I FORMA SKŁADANIA OFERT

Formularz ofertowy wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 należy złożyć w siedzibie Parafii Rzymskokatolickiej pod wezwaniem NMP Matki Kościoła w Warnicach, Warnice 58, 74-201 Warnice w zamkniętej kopercie z dopiskiem oferta na „Przeprowadzenie prac renowacyjnych i konserwatorskich kościoła p.w. Narodzenia NMP w m. Barnim, gm. Warnice.” (decyduje data wpływu do Parafii) w terminie od 03.10.2024 r. do dnia 04.11.2024r. r. do godz. 12.00

TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ: 30 dni od dnia, w którym upłynął termin składania ofert.

V. OPIS SPOSOBU OBLICZENIA CENY
Cena oferty obejmuje wszystkie koszty niezbędne do prawidłowej i pełnej realizacji przedmiotu zamówienia.

Cena brutto oferty powinna zostać wskazana w formularzu ofertowym (wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do niniejszego zaproszenia do składania ofert). Cenę należy podać cyfrowo i słownie w złotych (zł) z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku (zgodnie z zasadami arytmetyki).

Wykonawca powinien uwzględnić wszystkie okoliczności, które mogą wpłynąć na cenę ofertową, a podana przez niego cena ofertowa brutto, powinna obejmować wszystkie koszty i składniki związane z wykonaniem zamówienia, należnym podatkiem VAT oraz warunkami stawianymi przez Zamawiającego.

Zaoferowana cena pozostanie niezmienna przez cały okres trwania umowy, zawartej z wybranym wykonawcą.

VI. KRYTERIA OCENY OFERT
1. Zamawiając przyjął następujące kryteria oceny ofert:

Lp. Kryterium Metodologia przyznawania punktów Waga

1.

Łączna cena brutto

Liczona wg wzoru: C of = ( C min /C ofbad ) x 60 pkt

gdzie:
C ofbad – cena ofertowa brutto badanej oferty,
C min – najniższa zaproponowana cena ofertowa brutto
spośród ofert niepodlegających odrzuceniu;

60 pkt


str 4


2. 

Doświadczenie
Liczone w następujący sposób:
− realizacja do 3 inwestycji – 10 pkt
− od 4 do 5 inwestycji – 15 pkt
− powyżej 5 inwestycji – 30 pkt

dodatkowe 10 pkt za posiadanie Zespołu
Konserwatorskiego (umowy o pracę, porozumienia, itp.)

40 pkt

2. Ostateczna ocena punktowa oferty – P
Ostateczna ocena punktowa będzie liczbą wynikającą z działania:

P = C+D
gdzie:
P – łączna ilość punktów przyznana ofercie ocenianej;
C – liczba punktów przyznana ofercie ocenianej w kryterium „Łączna cena brutto” D
– liczba punktów przyznana ofercie ocenianej w kryterium „Doświadczenie”

3. Oceny ofert dokona Komisja powołana przez Zamawiającego.
4. Wyniki zostaną przez Zamawiającego zaokrąglone, zgodnie z zasadami arytmetyki, z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
5. Oferta Wykonawcy, która uzyska najwyższą liczbę punktów w ramach kryteriów ocen ofert, uznana zostanie przez Zamawiającego za najkorzystniejszą.
6. Pozostałe oferty zostaną sklasyfikowane zgodnie z liczbą uzyskanych punktów.
7. Realizacja zamówienia zostanie powierzona Wykonawcy, który złożył najkorzystniejszą ofertę.

8. Jeżeli nie będzie można dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na to, że dwie lub więcej ofert otrzymało taką samą liczbę punktów, Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie przez siebie określonym ofert dodatkowych. Jeżeli spośród ofert dodatkowych nie może wybrać najkorzystniej oferty postępowanie unieważnia się.

VII. INFORMACJE DODATKOWE

1. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
2. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
3. Zamawiający ma prawo zwrócić się do Wykonawcy o wyjaśnienie treści złożonej oferty.
4. W przypadku uchylania się Wykonawcy od podpisania umowy, Zamawiający zastrzega sobie możliwość podpisania umowy z następnym w kolejności z rankingu ofert Wykonawcą.
5. Wybrany Wykonawca zostanie poinformowany pisemnie lub telefonicznie o miejscu i terminie podpisania umowy.
6. Zamawiający poprawia w ofercie:
a) oczywiste omyłki pisarskie,
b) oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych
poprawek,
c) inne omyłki polegające na niezgodności oferty z Zaproszeniem, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty.
7. Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli:

str 5

a) jest niezgodna z treścią Zaproszenia do składania ofert,
b) jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu
nieuczciwej konkurencji,
c) jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów,
d) Wykonawca w terminie 3 dni od dnia doręczenia zawiadomienia nie zgodził się na
poprawienie omyłki o której mowa w pkt VII ppkt 6 lit. c niniejszego Zaproszenia,
e) zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia.
8. Zamawiający unieważnia postępowanie, jeżeli:
a) nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu,
b) cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą
Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że Zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty,
c) zostały złożone oferty dodatkowe o takiej samej cenie,
d) wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub
wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej
przewidzieć,
e) postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy.
9. W niniejszym postępowaniu nie mają zastosowania środki odwoławcze.
10. Jeżeli zaoferowana cena wydaje się rażąco niska w stosunku do przedmiotu zamówienia i budzi wątpliwości Zamawiającego co do możliwości wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z wymaganiami określonymi przez Zamawiającego lub jeśli jest niższa o co najmniej 30% od szacunkowej wartości zamówienia powiększonej o należny podatek od towarów i usług lub średniej arytmetycznej cen wszystkich złożonych ofert, Zamawiający może zwrócić się do Wykonawcy o udzielenie wyjaśnień dotyczących wyliczenia ceny. Obowiązek wykazania że oferta nie zawiera rażąco niskiej ceny spoczywa na Wykonawcy.
11. Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
12. Oferty złożone po terminie składania zostaną odrzucone bez ich otwarcia.

VIII. WIZJA LOKALNA

Zamawiający zaleca, aby przed złożeniem oferty odbyć wizję lokalną w miejscu gdzie mają być wykonywane wyżej opisane prace. Wizja nie jest obowiązkowa. Wizja zostanie przeprowadzona z udziałem przedstawiciela zamawiającego w języku polskim. Podczas wizji lokalnej wykonawcy będą mogli zapoznać się ze stanem obecnym/istniejącym miejsca realizacji inwestycji i jego otoczeniem. Udział w wizji lokalnej nie stanowi warunku udziału w postępowaniu (udział w wizji lokalnej jest dobrowolny).
Nie skorzystanie z uprawnienia do uczestnictwa w wizji lokalnej przez wykonawcę nie może stanowić podstawy formułowania jakichkolwiek roszczeń. Ryzyka niewłaściwej oceny warunków istniejących w miejscu realizacji przedmiotu zamówienia obciążają wykonawcę.
Zamawiający nie pokrywa kosztów udziału wykonawców w wizji lokalnej, oraz nie ubezpiecza ich od jakichkolwiek wypadków, strat czy szkód związanych z wizja lokalną.


IX. OSOBY UPRAWNIONE DO POROZUMIEWANIA SIĘ Z WYKONAWCAMI

str 6

Ze strony Zamawiających osobą uprawnioną do porozumiewania się z wykonawcami jest:

1. Osoba do kontaktu: Paula Ziemiańska, email: inwestycje@warnice.pl, tel. 663456585 lub Proboszcz Parafii Piotr Sas Ilnicki , tel. 601 572 621.

X. ZAŁĄCZNIKI:

a) formularz ofertowy – Załącznik nr 1
b) projekt umowy – Załącznik nr 2
c) przedmiar robót – Załącznik nr 3


Proboszcz Parafii
(-) Ks. Piotr Sas Ilnicki  

1


Warnice, 09.10.2024 r.

K
OMUNIKAT O ZMIANIE TREŚCI ZAPYTANIA OFERTOWEGO

pod nazwą „Przeprowadzenie prac renowacyjnych i konserwatorskich kościoła p.w. Narodzenia NMP w m. Barnim, gm. Warnice”

Zamawiający dokonuje w dniu 09.10.2024 zmian w Zapytaniu ofertowym z dnia 03.10.2024r. w Rozdziale IV Termin, Miejsce i Forma składania ofert :

PO ZMIANIE:

IV. TERMIN, MIEJSCE I FORMA SKŁADANIA OFERT

Formularz ofertowy wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 należy złożyć w siedzibie Parafii Rzymskokatolickiej pod wezwaniem NMP Matki Kościoła w Warnicach, Warnice 58, 74-201 Warnice w zamkniętej kopercie z dopiskiem oferta na „Przeprowadzenie prac renowacyjnych i konserwatorskich kościoła p.w. Narodzenia NMP w m. Barnim, gm. Warnice.” (decyduje data wpływu do Parafii) w terminie od 03.10.2024 r. do dnia 04.11.2024r. r. do godz. 12.00

TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ: 30 dni od dnia, w którym upłynął termin składania ofert.

Proboszcz Parafii
(-) Ks. Piotr Sas Ilnicki

ORGBUD-SERWIS
Kobra Optima 2023
Nadzór Budowlany i Projektowanie
mgr inż. Kazimierz Prajsner
78-500 Drawsko Pomorskie, ul. Łąkowa 54,
tel. 605 640 349
STRONA TYTUŁOWA
Temat: BARNIM - WYMIANA POKRYCIA DACHU NAWY GŁÓWNEJ
PRZEDMIAR ROBÓT
Budowa :
Obiekt :
Adres :
"Przeprowadzenie prac renowacyjnych i konserwatorskich kościoła p.w. Narodzenia NMP w m. Barnim, gm. Warnice."
Kściół filialny p.w. Narodzenia NMP w m. Barnim, gm. Warnice.
działka terenu nr 119, obręb Barnim, gm. Warnice
Wymiana pokrycia dachu nawy głównej kościoła p.w. Narodzenia NMP w m. Barnim.
Zamawiający : Parafia Rzymskokatolicka p.w. NMP Matki Kościoła w Warnicach, Warnice 58, 74-201 Warnice
Opracował :
Jednostka autorska : Nadzór Budowlany i Projektowanie - mgr inż. Kazimierz Prajsner
mgr inż. Kazimierz Prajsner Data: 28-08-2024
Strona 1 / 3

ORGBUD-SERWIS
Kobra Optima 2023
Nadzór Budowlany i Projektowanie
mgr inż. Kazimierz Prajsner
78-500 Drawsko Pomorskie, ul. Łąkowa
54, tel. 605 640 349
OPERAT SZACUNKOWY
Temat: BARNIM - WYMIANA POKRYCIA DACHU NAWY GŁÓWNEJ
Budowa :
Obiekt :
Adres :
"Przeprowadzenie prac renowacyjnych i konserwatorskich kościoła p.w. Narodzenia NMP w m. Barnim, gm. Warnice."
Kściół filialny p.w. Narodzenia NMP w m. Barnim, gm. Warnice.
działka terenu nr 119, obręb Barnim, gm. Warnice
PRZEDMIAR ROBÓT
Wymiana pokrycia dachu nawy głównej kościoła p.w. Narodzenia NMP w m. Barnim.
Nr poz. Kod pozycji / nr STWiORB Liczba / ilość J.m. Nazwa i opis pozycji przedmiaru / obliczenie liczby jednostek lub ilości
2.11 [ 1.] ROBOTY ROZBIÓRKOWE
KNR-W 401-0509-02-00
Katalog: WACETOB Warszawa, Wyd.WACETOB W-wa 1997 r.
411.79 m2 1 Rozbiórka pokrycia z dachówek: karpiówek uk ładanych podwójnie
Wyliczenie ilości:
398.13 + 13.66 = 411.79 m2
Razem ilość: 411.79 m2
KNR 401-0430-03-00
Katalog: IGM Warszawa, Wyd.IGM Warszawa-Olsztyn 2000 r.
411.79 m2 2 Rozebranie ołacenia dachu: z łat w odstępach do 16 cm
Wyliczenie ilości:
398.13 + 13.66 = 411.79 m2
Razem ilość: 411.79 m2
KNR 401-0108-11-00
Katalog: IGM Warszawa,
10.35 m3 3 Wywiezienie gruzu spryzmowanego samochodami samowy ładowczymi, z załadowaniem i wyładowaniem,
na odległość: do 1 km
Wyliczenie ilości:
10.35 = 10.35 m3
Razem ilość: 10.35 m3
KNR 401-0108-12-00
Katalog: IGM Warszawa,
10.35 m3 4 Wywiezienie gruzu spryzmowanego samochodami samowy ładowczymi, z załadowaniem i wyładowaniem,
na odległość: za każdy następny 1 km
Wyliczenie ilości:
10.35 = 10.35 m3
Razem ilość: 10.35 m3
Kalkulacja własna 12.000 kontener 5 Utylizacja gruzu
Wyliczenie ilości:
12.00 = 12.000 kontener
Razem ilość: 12.000 kontener
[ 2.] REMONT DACHU
KNR 401-0629-06-11
Katalog: IGM Warszawa,
411.79 m2 6 Impregnacja poprzez dwukrotne opryskiwanie ci ągłe, preparatami solowymi: "Fobosem M -2" krawędziaków
(całej więźby dachowej)
Wyliczenie ilości:
398.13 + 13.66 = 411.79 m2
Razem ilość: 411.79 m2
KNR-W 401-0541-08-00
Katalog: WACETOB Warszawa, Wyd.WACETOB W-wa 1997 r.
411.79 m2 7 ANALOGIA - Prowizoryczne zabezpieczenie po łaci dachowych wraz z rozebraniem: folią (wsp ólczynnik do
R = 0.50, nie ma rozbiórki)
Wyliczenie ilości:
398.13 + 13.66 = 411.79 m2
Razem ilość: 411.79 m2
KNR 015-0517-02-00
Katalog: IGM Warszawa, Wyd.IGM Warszawa-Olsztyn 2001 r.
411.79 m2 8 Impregnacja, przycięcie i przybicie kontrłat i łat
Wyliczenie ilości:
398.13 + 13.66 = 411.79 m2
Razem ilość: 411.79 m2
PKZ 005-0002-39-00
Katalog: PP PKZ,
42.98 szt 9 Rozebranie deski okapowej lub wiatrowej
Wyliczenie ilości:
42.98 = 42.98 szt
Strona 2 / 3

Nr poz. Kod pozycji / nr STWiORB Liczba / ilość J.m. Nazwa i opis pozycji przedmiaru / obliczenie liczby jednostek lub ilości
Razem ilość: 42.98 szt
KNR 401-0414-11-00
Katalog: IGM Warszawa,
42.98 m 10 Wymiana desek czołowych
Wyliczenie ilości:
42.98 = 42.98 m
Razem ilość: 42.98 m
KNNR 002-0504-04-10
Katalog: MRRiB,
39.50 m2 11 Obróbki blacharskie, przy szeroko ści w rozwinięciu ponad 25 cm, z blachy: tytan -cynk grub. 0,70 mm
Wyliczenie ilości:
(21.50 + 9.00 * 2.00) * 2.00 * 0.50 = 39.50 m2
Razem ilość: 39.50 m2
KNR 401-0535-04-00
Katalog: IGM Warszawa,
42.100 m 12 Rozebranie rynien z blachy: nie nadaj ącej się do użytku
Wyliczenie ilości:
21.05 * 2.00 = 42.100 m
Razem ilość: 42.100 m
KNR 0005-0301-03-00
Katalog: KOPRIN Koszalin,
42.100 m 13 Montaż rynien dachowych o średnicy: 150 mm
Wyliczenie ilości:
42.10 = 42.100 m
Razem ilość: 42.100 m
KNR 401-0526-05-00
Katalog: IGM Warszawa,
42.00 szt 14 Wymiana haka rynnowego
Wyliczenie ilości:
42.00 = 42.00 szt
Razem ilość: 42.00 szt
KNR 401-0529-10-00
Katalog: IGM Warszawa,
16.00 szt 15 Wymiana uchwytów do rur spustowych
Wyliczenie ilości:
16.00 = 16.00 szt
Razem ilość: 16.00 szt
KNR 222-0702-03-00
Katalog: MRiGŻ,
32.42 m 16 Ułożenie gąsiorów zwykłych żłobkowanych o długości 400 mm
Wyliczenie ilości:
21.50 + 1.47 + 9.45 = 32.42 m
Razem ilość: 32.42 m
KNR 202-0504-04-00
Katalog: IZOiEPB ORGBUD W-wa,
411.79 m2 17 Pokrycie dachów dachówką,z wykonaniem i osadzeniem ław kominiarskich, pokryciem naroży i kalenic
gąsiorami, - typ dachówki: karpiówka ceramiczna w koronk ę czerwona
Wyliczenie ilości:
398.13 + 13.66 = 411.79 m2
Razem ilość: 411.79 m2
[ 3.] RUSZTOWANIA
KNR 202-1610-01-00
Katalog: IZOiEPB ORGBUD W-wa, Wyd.ORGBUD W-wa 1985 r.z uwzgl.BI do 9/96
2.56 100 m2 18 Montaż i demontaż rusztowań ramowych zewnętrznych przyściennych typu RR -1/30 o wysokości: do 10 m
Wyliczenie ilości:
22.25 * 5.75 * 2.00 * 0.01 = 2.56 100 m2
Razem ilość: 2.56 100 m2
Rusztowanie 1.00 kpl 19 Rozliczenie pracy rusztowania
- Koniec zestawienia -
Strona 3 / 3

Strona 1 z 6



Załącznik Nr 2



UMOWA NR …/2024

zawarta w dniu ………… r. w …………………. pomiędzy:


Parafią Rzymskokatolicką pod wezwaniem NMP Matki Kościoła w Warnicach , Warnice 58,
74-201 Warnice , którą reprezentuje:
Piotr Sas Ilnicki – Proboszcz Parafii, zwaną dalej „Zamawiającym”,
a
………………………………………………………...…………..,NIP……………………………..,
reprezentowaną przez ………………………………………….., zwaną/ym dalej „Wykonawcą”.


§ 1
Przedmiot Umowy
1. Zamawiający powierza, a Wykonawca zobowiązuje się do „Przeprowadzenia prac renowacyjnych i
konserwatorskich kościoła p.w. Narodzenia NMP w m. Barnim, gm. Warnice”
2. Zakres robót został określony w dokumentacji projektowej dla zadania pn. „Przeprowadzenie prac
renowacyjnych i konserwatorskich kościoła p.w. Narodzenia NMP w m. Barnim, gm. Warnice”.
3. Prace należy przeprowadzić zgodnie z ustawą z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece
nad zabytkami (Dz.U. t.j. 2024 poz. 1292) oraz zaleceniami Zamawiającego.
4. Przedmiot umowy należy wykonać zgodnie z należytą starannością, z aktualną, posiadaną
najnowszą wiedzą w przedmiocie zamówienia, zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami
dotyczącymi przedmiotu zamówienia.
5. Wszystkie prace należy wykonać pod ścisłym nadzorem konserwatorskim oraz ze złożoną ofertą
która stanowi integralną częścią umowy.
6. Wykonawca oświadcza, że przed złożeniem oferty z zachowaniem należytej staranności:
1) zapoznał się z przedmiotem zamówienia oraz przeanalizował termin wykonania niniejszej umowy;
2) uzyskał i przeanalizował wszelkie inne informacje, niezbędne do określenia zakresu i charakteru
prac.

7. Wykonawca oświadcza, że jako profesjonalista nie zgłasza żadnych zastrzeżeń lub uwag do
niniejszej umowy oraz jej załączników, a ponadto stwierdza, że nie zachodzą żadne przeszkody
techniczne, prawne lub przeszkody innego rodzaju, uniemożliwiające lub utrudniające terminowe
i bezusterkowe wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z jej treścią.
8. Wykonawca zobowiązuje się, że nie będzie angażował się w jakiekolwiek przedsięwzięcia, które
mogłyby mieć negatywny wpływ na wymaganą jakość robót lub terminową realizację niniejszej
umowy.
9. Strony ustalają, że będą współpracowały ze sobą w celu prawidłowego wykonania przedmiotu
niniejszej umowy. Współpraca taka będzie obejmowała w szczególności przekazywanie drugiej
Stronie wszelkich informacji, zawiadomień i wątpliwości w odniesieniu do jakiegokolwiek faktu,
zdarzenia lub okoliczności, które mogą mieć jakikolwiek wpływ na prawidłowe wykonanie niniejszej
umowy.
10. Wykonawca niniejszą umową zobowiązuje się wobec Zamawiającego do wykonania i przekazania
Zamawiającemu przedmiotu umowy, zgodnego z zapytaniem ofertowym, z obowiązującymi

Strona 2 z 6

normami i przepisami, z aktualną posiadaną najnowszą wiedzą w przedmiocie zamówienia oraz z
zasadami doświadczenia zawodowego i do usunięcia wszystkich wad występujących w tym
przedmiocie, zarówno w okresie gwarancji jakości oraz w okresie rękojmi za wady.
11. Materiały i urządzenia w ilościach i rodzaju niezbędnym do wykonania zakresu przedmiotu umowy
zapewnia Wykonawca.
12. Projekt dofinansowany jest ze środków PROGRAMU RZĄDOWEGO FUNDUSZ POLSKI ŁAD:
RZĄDOWY PROGRAM ODBUDOWY ZABYTKÓW, EDYCJA DRUGA.
13. Zadanie jest dofinansowane w wysokości 98% wartości inwestycji. Wkład własny Zamawiającego
stanowi 2% wartości inwestycji.

§ 2
Termin realizacji przedmiotu umowy i przekazania terenu budowy
1. Wykonawca jest zobowiązany wykonać przedmiot umowy w terminie do ………………..r.
2. Strony postanawiają, że przedmiotem odbioru końcowego będzie bezusterkowo zrealizowany
przedmiot umowy.

§ 3
Oświadczenia i zobowiązania Wykonawcy
Wykonawca oświadcza, że:
1) dysponuje narzędziami i sprzętem niezbędnym do realizacji przedmiotu umowy;
2) dysponuje osobami posiadającymi uprawnienia niezbędne do wykonania określonych prac lub
czynności będących przedmiotem niniejszej umowy;
3) zapewni warunki bezpieczeństwa prowadzonych prac.

§ 4
Obowiązki Stron
1. Do obowiązków Wykonawcy, w ramach należnego wynagrodzenia, należy:
1) zapewnienie kierownika budowy, który spełnia wymagania o których mowa w art. 37a ust. 1 i
ust. 2 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2022
r., poz. 840 ze zm.);
2) dostarczenie Zamawiającemu w dniu podpisania umowy, stosownych dokumentów
i oświadczeń personelu kierowniczego;
3) terminowe wykonanie i przekazanie przedmiotu umowy;
4) ponoszenie pełnej odpowiedzialności za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków
pracowników i osób trzecich, powstałych w związku z prowadzonymi pracami;
5) w przypadku spowodowania szkody w stosunku do osób trzecich – pokrycie wszelkich kosztów
wynikających ze zdarzenia;
6) uporządkowanie terenu po zakończeniu prac.
5. Do obowiązków Zamawiającego należy:
1) odbiór przedmiotu umowy po jego prawidłowym wykonaniu;
2) pełne sfinansowanie przedmiotu umowy poprzez realizację faktur wystawionych na podstawie
odpowiednich, obowiązujących dokumentów uzasadniających ich wartość.

§ 5
Wynagrodzenie
1. Wynagrodzenie Wykonawcy za należyte wykonanie całości przedmiotu umowy wyraża się kwotą
brutto wynoszącą: …………………………………..………….……… (słownie:
…...........................................................................................................................) i obejmuje koszt
wszystkich prac objętych zapytaniem ofertowym oraz koszt wszelkich innych obowiązków, do
których realizacji zobowiązał się Wykonawca w §4 ust. 1, koszty gwarancji jakości i rękojmi za

Strona 3 z 6

wady, jak również ryzyko Wykonawcy z tytułu oszacowania wszelkich kosztów związanych
z realizacją przedmiotu umowy, a także oddziaływania innych czynników mających lub mogących
mieć wpływ na koszty.
2. Wynagrodzenie uwzględnia koszt wszystkich prac i czynności, które są niezbędne do realizacji
przedmiotu zamówienia.
3. Wynagrodzenie może podlegać zmianom przewidzianym w § 10.
4. Zamawiający udzieli Wykonawcy zaliczki na poczet wykonania przedmiotu umowy w wysokości 2%
wartości wynagrodzenia brutto, określonego w ust. 1.
5. Zaliczka zostanie wypłacona w terminie 21 dni od dnia dostarczenia Zamawiającemu prawidłowo
wystawionej faktury zaliczkowej.
6. Wykonawca jest zobowiązany wystawić i przekazać Zamawiającemu fakturę zaliczkową w terminie
do 14 dni od dnia zawarcia umowy.
7. Zaliczka wypłacona Wykonawcy zostanie rozliczona poprzez pomniejszenie wartości faktury
końcowej Wykonawcy o kwotę zaliczki udzielonej Wykonawcy.
8. Wykonawca będzie zapewniał finansowanie inwestycji w części niepokrytej udziałem własnym
Zamawiającego, na czas poprzedzający wypłatę z promesy przez Bank Gospodarstwa Krajowego
z jednoczesnym zastrzeżeniem, że zapłata wynagrodzenia Wykonawcy inwestycji w całości nastąpi
po wykonaniu inwestycji w terminie nie dłuższym niż 35 dni od dnia odbioru inwestycji przez
Zamawiającego.
9. Płatność będzie dokonana przelewem na wskazany przez Wykonawcę rachunek bankowy, w
terminie do 35 dni od daty otrzymania przez Zamawiającego prawidłowo wystawionej faktury wraz
z protokołem odbioru robót podpisanym przez upoważnionych przedstawicieli Zamawiającego i
Wykonawcy bez uwag i zastrzeżeń. Za dzień zapłaty uznaje się dzień obciążenia rachunku
bankowego Zamawiającego.
10. Wszelkie rozliczenia finansowe między Zamawiającym a Wykonawcą będą prowadzone w złotych
polskich, w zaokrągleniu do dwóch miejsc po przecinku.
11. Wykonawca upoważnia Zamawiającego do potrącenia z należnego mu wynagrodzenia kar
umownych określonych w niniejszej umowie.
12. Zamawiający będzie stosował mechanizm podzielonej płatności wynikający z art. 108a ustawy z
dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.
13. Rachunek bankowy podany przez Wykonawcę jest rachunkiem zgłoszonym w organie
podatkowym i wymienionym w rejestrze podatników VAT na tzw. „białej liście”. W przypadku braku
numeru rachunku w rejestrze podatników, Zamawiający uprawniony jest do wstrzymania się ze
spełnieniem świadczenia do momentu ujawnienia rachunku bankowego Wykonawcy w rejestrze
podatników VAT. Powyższe nie stanowi zwłoki ani opóźnienia Zamawiającego, ani nie niesie
skutków, jakie wiążą się z niespełnieniem świadczenia w terminie.

§ 6
Przedstawiciele stron
1. Przedstawicielem ze strony Zamawiającego jest: ………..……..……… tel.: …………………… e-mail:
………………………………
2. Przedstawicielem ze strony Wykonawcy jest: ………..……..……… tel.: …………………… e-mail:
………………………………
3. Kierownikiem prac konserwatorskich jest: ……………………………….. tel.: ………………… e-mail:
…………………………
4. W przypadku zmiany przedstawicieli Stron, o których mowa w ust. 1-3 lub danych do kontaktu,
Strona umowy dokonująca takiej zmiany jest zobowiązana do niezwłocznego pisemnego
zawiadomienia o tym drugiej Strony. Zmiana przedstawicieli nie wymaga sporządzenia aneksu do
umowy, o ile zostanie potwierdzona pisemnym zawiadomieniem.

Strona 4 z 6

§ 7
Gwarancja jakości i rękojmia za wady
1. Wykonawca udzieli gwarancji jakości i rękojmi za wady na wykonany przedmiot umowy na okres:
…… miesięcy licząc od daty podpisania końcowego protokołu odbioru bez zastrzeżeń.
2. Strony uzgadniają, że okres rękojmi za wady równy okresowi gwarancji jakości rozpoczyna się z
dniem podpisania protokołu końcowego odbioru robót wykonanych bez zastrzeżeń i upływa w dniu
wygaśnięcia gwarancji.
3. Wykonawca nie jest zwolniony z odpowiedzialności za wady także wówczas, gdy w toku odbiorów
Zamawiający powziął wiedzę o wadzie, a mimo to zdecydował o odbiorze. Strony wyłączają
stosowanie art. 563 Kodeksu cywilnego.
4. W razie powzięcia wiadomości o istnieniu wady, Zamawiający zgłasza istnienie wady za pomocą
środków komunikacji elektronicznej oraz dodatkowo w formie pisemnej. W zgłoszeniu istnienia wady
Zamawiający wzywa Wykonawcę do usunięcia wady w terminie nie dłuższym niż 14 dni od
doręczenia wezwania. Strony mogą wspólnie ustalić inny, odpowiedni termin na usunięcie wady.
5. Jeżeli Zamawiający zażądał usunięcia wady wskazując termin na jej usunięcie, a Wykonawca nie
ustosunkował się do tego żądania w terminie 7 dni, uważa się, że żądanie to uznał za uzasadnione.
6. W razie odmowy usunięcia wady przez Wykonawcę lub w razie jej nieskutecznego usunięcia,
Zamawiający może według własnego wyboru:
1) obciążyć Wykonawcę karą umowną zgodnie z postanowieniami niniejszej umowy liczonej jak za
opóźnienie w usunięciu wad, lub
2) odstąpić od umowy, jeżeli wada jest istotna i nieusuwalna, lub
3) odpowiednio obniżyć wynagrodzenie Wykonawcy (i żądać zwrotu, jeżeli wynagrodzenie to zostało
już wypłacone), jeżeli wada jest istotna lub nieusuwalna, lub
4) zlecić usunięcie wady innemu podmiotowi na koszt i ryzyko Wykonawcy, przy czym Zamawiający
może potrącić koszt usunięcia wady z wynagrodzenia Wykonawcy lub zabezpieczenia należytego
wykonania umowy.
7. Okres od zgłoszenia wad do potwierdzenia przez Zamawiającego jej usunięcia automatycznie
przedłuża okres obowiązywania rękojmi i gwarancji.

§ 8
Kary umowne
1. Strony ustalają, że Zamawiający jest uprawniony do żądania następujących kar umownych:
1) za odstąpienie od umowy z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, bądź przez Wykonawcę z
przyczyn jego dotyczących – w wysokości 10% wynagrodzenia brutto, o którym mowa w § 5 ust.
1;
2) za zwłokę w ostatecznym zakończeniu prac – w wysokości 0,05% wynagrodzenia brutto, o
którym mowa w § 5 ust. 1, za każdy rozpoczęty dzień zwłoki, licząc od umownego terminu
wykonania zamówienia, wymienionego w § 2 ust. 1;
3) za zwłokę w usunięciu wad stwierdzonych przy odbiorze prac lub w okresie gwarancji i rękojmi za
wady – w wysokości 0,05% wynagrodzenia brutto, o którym mowa w § 5 ust. 1, za każdy
rozpoczęty dzień zwłoki, licząc od dnia wyznaczonego na usunięcie wad.
2. Wykonawca wyraża zgodę na potrącanie kar umownych z wynagrodzenia umownego należnego
Wykonawcy bez dodatkowych wezwań do zapłaty, chociażby wynagrodzenie to nie było jeszcze
wymagalne lub z zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
3. W razie gdyby kary umowne nie pokryły poniesionej szkody, Zamawiający zachowuje możliwość
dochodzenia odszkodowania uzupełniającego na zasadach przewidzianych w Kodeksie cywilnym.
4. W sytuacji wyrządzenia przez Wykonawcę szkody na skutek zaistnienia przypadków niewykonania
lub nienależytego wykonania umowy innych niż wymienione w ust. 1 Wykonawca będzie ponosił

Strona 5 z 6

wobec Zamawiającego odpowiedzialność na zasadach ogólnych przewidzianych w Kodeksie
cywilnym.

§ 9
Odstąpienie od umowy
1. Zamawiającemu przysługuje prawo odstąpienia od niniejszej umowy z przyczyn dotyczących
Wykonawcy, bez konieczności wyznaczania dodatkowego terminu, w szczególności w przypadku
gdy:
1) zostanie zgłoszony wniosek o rozwiązanie firmy Wykonawcy (zakończenie działalności);
2) zostanie wydany w toku postępowania egzekucyjnego nakaz zajęcia istotnej części majątku
Wykonawcy, w sposób zagrażający lub uniemożliwiający realizację niniejszej umowy;
3) Wykonawca realizuje prace niezgodnie z przedmiotem umowy;
4) Wykonawca rażąco narusza inne postanowienia niniejszej umowy i nie usuwa stwierdzonych
uchybień mimo udzielenia dodatkowego terminu, nie krótszego niż 7 dni.
2. Zamawiającemu przysługuje również prawo odstąpienia od niniejszej umowy w razie zaistnienia
istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym,
czego nie można było przewidzieć w chwili zawierania umowy, lub dalsze wykonywanie tej umowy
może zagrozić istotnemu interesowi bezpieczeństwa państwa lub bezpieczeństwu publicznemu. W
takim przypadku Wykonawca może żądać jedynie wynagrodzenia należnego mu z tytułu wykonania
części umowy. Odstąpienie od umowy winno w tym przypadku nastąpić w terminie 30 dni od dnia
powzięcia wiadomości o tych okolicznościach.
3. Odstąpienie od umowy winno nastąpić w formie pisemnej pod rygorem nieważności i powinno
zawierać przyczyny odstąpienia.
4. W przypadku odstąpienia od umowy, Strony obciążają następujące obowiązki szczegółowe:
1) w terminie 7 dni od odstąpienia od umowy, Wykonawca przy udziale Zamawiającego sporządzi
szczegółowy protok&am